Tausta

tiistai 1. lokakuuta 2013

Juustoinen jauhelihakeitto

Tämä on helppo ja nopea arkiruoka. Mukavaa vaihtelua tavalliseen jauhelihakeittoon.


n. 1 litra vettä
400 g jauhelihaa
1-2 lihaliemikuutiota
1 pss (500 g) peruna-sipulisuikaleita
3/4 pkt Koskenlaskija-juustoa
ripaus mustapippuria

Kiehauta vesi, lisää liemikuutio. Laita joukkoon jauheliha. Hajottele lihaa kauhan avulla, ettei se jää isoiksi paloiksi.
Anna kypsyä muutama minuutti. Kaada joukkoon peruna-sipulisuikaleet. Kun keitto on kiehunut pienellä teholla n. 10 min, lisää sulatejuusto. Keitto on valmista syötäväksi, kun juusto on sulanut. Mausta.

3 kommenttia:

  1. Jauhelihakeitto on kyllä kivaa arkiruokaa. Täytyisikin taas tehdä pitkästä aikaa!

    Samalla tässä ihailen sun keittokulhoa! Mulla on valtavasti tuota Halla-sarjaa, mutta noita kulhoja en koskaan ostanut. Kirppareilta olen yrittänyt niitä etsiä, mutta turhaan :/ Harmi, että valmistus lopetettiin.

    VastaaPoista
  2. Sanopa muuta! Minusta myös tämä astiasarja on niin käytännöllinen ja tyylikkään pelkistetty :) Toisesta samanlaisesta kulhosta onnistuin rikkomaan korvan ja se surettaa suunnattomasti...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne korkeat mukit on aivan ihania teemukeiksi. Niitä oon löytänyt muutaman kirppareilta. Tavallisia kahvi- ja teekuppeja löytyy kyllä ja lautasiakin joskus, mutta muut osat on kyllä kiven alla :( Mä olin 16-vuotias, kun äiti osti mulle ensimmäiset mukit tätä sarjaa. Pitkään ja hartaasti näitä on siis kerätty :)

      Poista